Hlavou sme v srdci Európy, realita pripomína rozvojové krajiny

Napriek rýchlej reakcii ministerstva hospodárstva na situáciu autobusových prepravcov v čase pandémie, podpora pripomína skôr pomoc pre rozvojové krajiny. Je to však chyba vyjednávačov na strane autobusových prepravcov.

Vo svete verejnej dopravy sa pri preprave osôb počítajú náklady na sedadlo. Tieto náklady stúpajú s požiadavkami na ekológiu, bezpečnosť a komfort prepravy. A tak v civilizovanom svete premávajú nové, bezpečné, pohodlné a klimatizované autobusy, zatiaľ čo v rozvojových krajinách vidíme staré herky, nespĺňajúce súčasné bezpečnostné ani ekologické parametre.

V čase pandémie, tak ako všetkým aj autobusovým prepravcom padli tržby. Keďže od prepravy osôb závisí ekonomika, ministerstvo hospodárstva pružne reagovalo, prisľúbilo podporu, nastavilo finančný rámec a nepoznajúc vnútorné potreby, požiadalo prepravcov, aby nastavili schému čerpania.

A tu je pes zakopaný. Miesto toho aby prepravcovia nastavili parametre korektne ako napríklad v susedných Čechách (viď. tabuľka),

tak nastavili dotáciu na 1000,-€ na autobus na mesiac. A tak to u nás bude o chvíľu vyzerať ako v rozvojovej krajine. Pretože prepravcovia, ktorí jazdia staré herky, vyplácajú šoférov na ruku a podnikajú neférovo, boli štátom podporený rovnako ako firma, ktorá má najnovší autopark, zamestnáva šoférov, tak ako sa má a dbá na bezpečnosť a ekológiu. Ale môžu si za to sami prepravcovia, ministerstvo hospodárstva je v tom nevinne.

Na dotáciách z ministerstva hospodárstva, pre autobusových dopravcov niečo nesedí

17.03.2021

Zatiaľ čo väčšina podnikateľov v doprave krachuje, hlavnému vyjednávačovi autobusových dopravcov Branislavovi Dobošovi ide karta. Nie som idealista a uvedomujem si, že nastaviť schému podpory autobusovej dopravy počas pandémie spravodlivo pre všetkých je nemožné. Ale nastaviť schému tak, aby na nej získali podnikatelia, ktorí dlhodobo neplatia štátu ani cent na daniach, [...]

Kto sa vyhráža, nemá čisté svedomie

11.12.2020

V predchádzajúcich blogoch som sa venoval téme, ktorá ma trápi a je problémom celého Slovenska. Do dôležitých funkcií sa dostávajú nekompetentní ľudia. V prípade autobusovej dopravy sa do pozície vyjednávača za celé odvetvie pasoval Branislav Doboš. Mal som už rozpracované iné témy, ale po vyhrážanom emaily, ktorý mi pán Doboš poslal, rozhodol som sa teda [...]

Aký vyjednávač, také podmienky

09.11.2020

V predchádzajúcom blogu som kritizoval podmienky, ktoré vyjednali zástupcovia autobusovej dopravy na ministerstve hospodárstva. Na hrdzavú neekologickú karosu za dvetisíc euro môžete získať rovnakú dotáciu ako na nový tristotisícový autobus spĺňajúci najprísnejšie emisné normy. Za týmto celým stojí občianske združenie z honosným názvom “Únia súkromných [...]

gaza

Palestínsky štát nebude, povedal Netanjahu a podpísal rozšírenie osád

11.09.2025 19:51

Krajne pravicový minister financií Becalel Smotrič nazval projekt "posledným klincom do rakvy myšlienky palestínskeho štátu".

Ide o Pravdu Ciganikova

Jana Bittó Cigániková v Ide o pravdu: Hľadali zámienku vylúčiť Sulíka, mňa chceli vyhodiť tiež. Gröhlinga ovplyvňuje Kolíková

11.09.2025 19:00

S Richardom Sulíkom a Braňom Gröhlingom sme boli jediní, ktorí sme sa dokázali postaviť Matovičovi, keď bláznil, uviedla Jana Bittó Cigániková (SaS).

SR Bratislava Protest BAX

FOTO: Na protest proti konsolidácii a Ficovej vláde prišli na Námestie SNP tisíce ľudí

11.09.2025 18:06, aktualizované: 20:20

Organizoval ho opozičný poslanec Alojz Hlina (SaS) spoločne s občianskym aktivistom Nikitom Slovákom.

Poľsko Rusko Ukrajina vojna incident drony úlomky uarus

Nawrocki: Poľsko je v hybridnej vojne s Ruskom. Drony údajne mierili na kľúčové letisko

11.09.2025 18:00, aktualizované: 18:55

„Ak mal niekto pochybnosti, že Poľsko už štyri roky čelí hybridnej vojne, udalosti z 10. septembra ich museli rozptýliť,“ uviedol prezident.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 9673x
Priemerná čítanosť článkov: 2418x

Autor blogu

Kategórie